Kezdôoldal | Rólunk | A hajóról | Útvonal | Rövid hírek | Képes útibeszámoló | Vitorlázz velünk! | Hasznos információk |
2008. július 30. - augusztus 25. (Karaoz-öböl (TR) - Greco-öböl (Ciprus))
|
július 30. - 31. Karaoz-öböl - Pafosz (Ciprus) (135 tmf)
|
|
|
- | - |
5.45-kor indultunk, még csak derengett, de többet láttunk
az öbölbôl, mint tegnap este. Fáradtak voltunk, nem sokat aludtunk,
mert dülöngélt
a hajó egész éjjel, és ezt nem tudjuk megszokni. Az elôttünk
álló kétnapos átkelés is nyugtalanított minket.
Milyen lesz a szél, lesz-e egyáltalán? Motor mûködni fog-e, ha kell?
Hajós forgalom, tengeri betegség?
14-ig motoroztunk, mert semmi szél nem fújt. Két teherhajó is
elment mellettünk,
szépen kikerültek, az ô hullámukat nem éreztük, csak a
szokásos elnyújtott, lapos tengerhullámzást.
|
|
- |
- |
14-re megjött a szél, felerôsödött 15 csomóra,
negyed-, majd félszélben tudtuk tartani az irányt.
Álmi este 10-ig fennmaradt, nézte velünk a csillagokat. Rengeteg
hullócsillagot láttunk
(itt van már az augusztus, amikor a Perseidák meteorit raj
pályáját keresztezzük). Szerencsére
nem egy felhôs, esôs, viharos éjszakát fogtunk ki.
Gyönyörû, tiszta égboltunk volt, mint eddig mindig.
Sorra azonosítottuk be a csillagképeket,
a Teáskannát, a Delfint, a Korona Borealis-t, a Cassiopeia-t,
a göncölöket, a Pleiadokat, az Oriont is lehetett látni.
|
|
- |
- |
Éjszaka 3/4 szél fújt, de csak 6-8 csomós, 3 - 3.5 csomó
volt a sebességünk. A szélkormány vezette a hajót.
Az éjszakai ôrséget, mint az eddigi három
átkelésünknél, most sem osztottuk fel egymás között.
Egy éjszakát ki lehet így is bírni.
Amikor egyikünk úgy gondolta, ledôlt egy órára pihenni,
aztán váltottunk, vagy együtt ücsörögtünk kint.
Most elsô alkalommal a hasamon fekve sikerült a karjaim zsibbadásáig
egy órát aludni.
Dénesnek is ajánlottam ezt a pózt, neki is bevált.
|
|
- |
- |
Nem sokat lehet látni éjszaka a tengerbôl, ezek itt a hajó oldala mellett megtört hullámok.
Hajnali 5-kor Dénes ment le pihenni, én maradtam ôrségben.
Ilyenkor nézni
kell a kompaszt, nem kormányoz-e rossz irányba a szélkormány,
és ellenôrizni a hajóforgalmat.
Ezen az éjszakán errefelé még a madár se járt.
Lehet, hogy ezért történt meg, hogy
elaludtam kinn a kokpitban hason fekve. Erre vigyáznom kell legközelebb.
1/2 7-kor ébresztett Dénes, hogy segítsek felhúzni a spinakkert.
Felhúztuk, öt perc múlva meg leeresztettük, mert elállt
a szél.
|
|
- |
- |
Az egész hajó csurom víz, nagyon nagy volt a páralecsapódás.
Pulcsi, tréning bôven elég volt kint éjszaka.
7-tôl motoroztunk egész a végéig, kivéve
1 órát délután,
amikor a könnyûszeles orrvitorlát és a nagyvitorlát
felhúztuk, hogy csendespihenôt tartsunk. 2 csomóval haladtunk,
így éjszaka érkeztünk volna meg. Vitorlázás közben elúszott a
hajó mellett egy nagy teknôs.
|
|
- |
- |
Azzal szórakoztunk, hogy Álmi felpróbálta a
nyakláncaimat, végül ez mellett döntött.
|
|
- |
- |
Délután 5.30-kor beértünk a pafoszi kikötôbe.
Nem volt hely, de a kikötô közepén bóján
álltak hajók.
Volt egy eladó vitorlás, mellékötve egy motoros hajó.
A vitorlás másik oldalára kötöttünk.
Nézegettük a
hajónkról a bizánci erôdöt, amit a 647-ben Ciprusra
betörô arabok leromboltak, a francia Lusignanok a 13. században
újjáépítettek, majd a velenceiek kezébe került,
végül a törökök felújították
és megerôsítették. Figyeltük a
parton sétáló
turistatömeget, az éttermeket, a halászhajókat.
|
|
- |
- |
Este jött egy nagyobb motoros, az meg a kis motoroshoz kötötte magát.
Végül úgy néztünk ki, mintha egy stég mellett
állnánk.
|
Olvastuk a pilot könyvünkben, hogy itt a Customs délután zárva.
Az ügyintézésért, ami egyébként ingyenes,
a hivatali idôn kívül 10-20 euro-t felszámolnak. Gondoltuk nem megyünk
ki a partra csak reggel, és akkor intézzük el a bejelentkezést.
Sajnos a parti ôrség a mólóról bekiabálta
a hajóra, hogy kapcsoljunk a VHF rádió 16-os csatornájára.
Ott már jött is az invitálás a partra. Kieveztünk, és pár lépésre
ott volt egy épületben minden (customs, port police, a health office).
45 eurot fizettünk a customs-nél, mert nem nyitvatartási idôben
érkeztünk. Aztán kb. 1.5 órát
üldögéltünk a port police légkondis irodájában.
Ciprus 2004 május 1-tôl EU tag. De nem tudták a rendôrök,
hogy Magyarország is az. Nem furcsa? El akarták venni az útlevelünket,
Land permitet akartak adni. Nagy erôsködésünkre
megnézték valahol, vagy telefonon megtudták valakitôl, mi az igazság.
Utána minden rendben volt. Kávéval kínáltak.
Mondtuk nem iszunk kávét. Elárultuk, hogy alkoholt se,
és nem is cigarettázunk. "Akkor mitôl akarunk meghalni?" - kérdezték
csodálkozva. Jó is lenne, ha csak ezek közül kéne választani, akkor lehet, hogy mi örökké élnénk :)).
Este 8-kor végeztünk. Eddig Cipruson fizettük a legkevesebb pénzt a hajózásért, csak ezt a 45 eurot.
Vissza a hajóra, zuhanyzás, mély alvás éjfélig,
ekkor megérkezett a tánchajó, amin üvöltött a zene,
dübörgött az egész kikötô.
Az utazási irodák Ciprust úgy is hirdetik, mint a csend és
nyugalom szigetét. Ha valaki ezt keresi Cipruson, akkor menjen a víz alá.
|
|
aug. 01. - 02. Pafosz, városnézés
|
|
|
- |
- |
Ciprus történelmérôl az interneten talált rövid
összefoglaló itt. A térképen
látható a Kr. e. 4. sz.-ban épült városfallal
körbekerített ókori Pafosz. Alig maradt
meg belôle valami, ami nem is csoda: rengeteg földrengést és
hódítást szenvedett el. Mi a két napban a várfalon belüli területet
jártuk be, és a 3km-re fekvô Királyok Sírjához
(Tombs of the Kings) sétáltunk el. NAgyon meleg volt, és millió turista.
|
|
- |
- |
Pafosz leghíresebb nevezetességei a mozaikok. A 3. században
díszítették velük házaik padlóját
a római nemesek. A feltárt épületek
mozaikjaik fô témái
szerint lettek elnevezve (Theseus, Orpheus, Dionysos, stb.).
Az elsôt (Dionüszosz-mozaikok) 1962-ben fedezték fel.
|
|
|
|
|
Egy zátonyra futott hajó.
|
|
Fürdô
|
|
|
|
- |
- |
Ez a rész is a városfalon belül van. Egy óvoda udvarán
találtuk ezt a szuper játszóteret. Négyszer is eljöttünk
ide Álmi miatt.
|
|
- |
- |
Mellette egy 16. sz.-i templom áll egy
4. sz.-i korakeresztény bazilika helyén.
Ennek feltárt maradványai láthatók ezen a képen.
|
|
|
|
- |
- |
Pafosz Akvárium: sok szép és érdekes hal a világ óceánjaiból,
tengereibôl, folyóiból. Fizetni kell a gyerekekért is,
csak az nincs megoldva, hogy lássanak is valamit. A kijáratnál
találtunk egy széket, azt becsempésztük, és arra állva
végignézte Álmi újra az egészet. Volt itt olyan hal is,
amit a török vizekben búvárkodva láttunk elôször,
de semmelyik tengeri halas határozónkban nem találtuk meg.
Mókushalnak hívják. (A prospektusból van róla a fotó.) Itt
olvastuk, amit sejtettünk is, hogy a Vörös-tengerbôl úszott ide
ez a faj. Remélem ott is találkozunk vele.
|
|
- |
- |
|
|
A római birodalom idején a keresztényüldözés elôl ilyen
katakombákba rejtôzködtek a keresztények. A hagyomány szerint
meggyógyul az, akiért felakasztanak a fára egy személyes,
gyógyulást kérô
kívánságot. (Mintha csak Japánban lettünk volna.)
|
|
|
|
|
|
Ezek a mészkôsziklák tele barlangokkal, termekkel, lépcsôkkel
a várfalon kívül estek. A hellén idôszakban
Kr. e. 3. században használták már, de nem tudják milyen
célból. Szabadon látogatható.
|
|
A vízhiánnyal küszködô Ciprus háztetôit
betakarják a víztartályok (meg a parabolaantennák). Olvastuk az Indexen,
hogy fél éven át heti két alkalommal hozzák
a vizet hajókon Görögországból. Mi persze mindebbôl semmit
se vettünk észre, csak a parkokon látszott, hogy minden nagyon száraz,
és poros.
|
|
- |
- |
Három km-re a kikötôtôl van a Királyok sírja
(Tombs of the Kings) temetkezési hely. Mészkôsziklákba
vájt sírkamrák, dór oszlopos síremlékek a
föld alatt a hellén- és római korból. Késôbb a
keresztények rejtekhelye lett.
|
|
|
|
|
|
|
Elviselhetetlen volt a meleg, pedig du. 5 óra is elmúlt már.
Mindannyiunkról folyt a víz. Álmi ráadásul folyamatosan
rohangált, nem lehetett leállítani, annyira élvezte,
hogy bújócskázhat a sok üregben, vagy kergetheti az itt lakó galambokat.
Visszafelé menet a
bevásárlóközpontban
ilyen kényelmes ülésekben lehetett pihenni.
|
|
aug. 03. Pafosz - Akrotiri-öböl (44 tmf)
|
|
|
- |
- |
Reggel hiába hívtuk a port police-t a rádión,
nem válaszoltak. Dénes kiúszott a partra, besétált
az irodába, szólt, hogy megyünk el.
Mute-olva volt a készülékük...
8 után indultunk, végig kopár sziklás partok mellett vitorláztunk.
Rengeteg sekély, homokos rész volt a parttól még 2 tmf-re is.
Elôfordult, hogy 2m-es
vízmélységet mutatott a mélységmérônk.
Volt is pánik a hajón, hogy mindjárt megfeneklünk a homokpadon. De bíztunk
Rod Heikell pilotkönyvében, amiben semmi veszélyt nem jeleztek erre a részre.
|
|
- |
- |
Akrotiri angol szuverén katonai támaszpont mellett vitorláztunk el,
ott készült a következô sziklás kép. Bekapcsoltuk a
rádiót, hátha kérik tôlünk, hogy
azonosítsuk magunkat, de semmi izgalmas nem történt. Láttunk
hadihajót is. Ami érdekes volt az a rengeteg hatalmas sárga bója, amiket
nem vettünk komolyan, és a part és köztük vitorláztunk.
|
|
|
- |
- |
A szél gyengült, felhúztuk a színes könnyûszeles
orrvitorlánkat. A foknál felerôsödött 20 csomóra, de
csak a nagyvitorlát húztuk le, mert közel volt a horgonyzóhely (a fok és
Limassol között). Itt is sekély volt a víz, több
mérföldre a parttól is. Este 6-ra lehorgonyoztunk.
|
|
aug. 04. Akrotiri-öböl - Larnaka (35 tmf)
|
|
|
- |
- |
Reggel 8-kor már úton vagyunk. Kellemes szél fújt, motor nélkül,
vitorlával indultunk el. A vége felé 20-25 csomós 3/4-szélben
repesztettünk teljes vitorlázattal, 6-7 csomós sebességgel.
Mutatott a GPS 9 csomós sebességet is, amikor a hullám tetejérôl leesett
a hajó! Ilyen még soha sem volt.
Nehéz volt tartani
a kormányt, de Dénes mondta, hogy két órát azért kibír.
Óriási volt!
|
|
- |
- |
Látszik már Larnaka partja, egy vitorlás lehorgonyzott. Igaz, hogy sekély a
víz, de baromira hullámzik. Jól bírják gyomorral :)).
|
|
|
15 óra. Rádión hívtuk a kikötôt, és a
külsô mólónál kaptunk helyet. Itt nincs mooring
kötél, hátsó horgonyt kellett kidobni. Dénes bement
a vízbe, és elrendezte a horgonyt. Mostmár jól tart. A szomszédaink:
a jobb oldalunkon folyamatosan cserélôdtek a hajók, legtöbbször izraeli
hajók jöttek, 5-6 fôs férfiakból álló baráti
társaság, csak idevitorláztak, 2 napot pihentek, aztán vissza. Nekik
Egyiptomon kívül Ciprus a legközelebbi hely, ahová vitorlázhatnak.
A bal oldalunkon végig a 3 hét alatt ez a nagy motoros yacht állt,
fedélzetét egy filippi fiú minden nap takarította.
|
Itt is a bejelentkezést kellett elôször elintézni. Minden a kikötôben,
azonos épületben volt. Kértünk másik helyet, fel is ajánlottak egyet
bent a kikötôben, de koszos volt nagyon a víz,
semmi magánéletünk nem lett volna, közel
voltak a nagy szemeteskukák, bennük a guberáló macskák,
minden éjszaka jött a kukásautó. Volt persze egy nagy elônye: itt
stabilan állt volna a hajó, és Álmi is ki tudott volna egyedül
menni a stégre. Egyenlôre a kinti helynél maradtunk.
|
Zuhanyzás, séta a kikötôben, esti séta a fél km-es
parti sétányon,
amit nagyképûen a nizzai sétányhoz hasonlítanak.
Internethozzáférés a kikötôben 3 euro/óra,
a sétányon a kávéházak elôtti padokról
viszont ingyenes, ha van laptop és wireless. Találtunk egy kis vidámparkot
is a sétányon, így esténként míg egyikünk
intenetezett, addig a másikunk Álmival sétált,
(ô bicajozott), és elmentünk vidámparkozni is.
|
|
aug. 04. - 25. Larnaka
|
|
A kikôtôdíj a mi hajónk esetében 5 euro/nap. Három hetet
maradtunk, Dénesnek folytatnia kellett a munkát, a cikkírást. Ez a hely közel se
volt olyan paradicsomi, mint a marmarisi kikötônk. Larnaka nem szép
hely, van néhány 19. századi temploma
jópofa vízköpôkkel. Van egy muszlim negyed is, mecsettel.
Álmival
a délelôttöt a tengerparton töltöttük, ami ideális volt
gyerekeknek: homokos, és Álminak is sokáig csak a térdéig
ért a víz. Szerencsére rengeteg gyerekes család nyaralt itt,
így mindig volt picurnak gyerektársasága. Legjobban egy angol
kisfiúnak örült, vele egy órát is eljátszott a vízben.
Megtanult Álmi víz alatt bukfencezni, majdnem hármat megcsinál
egymás után. Egyik nap egy magyar apukával és a másfél
éves kisfiával játszottunk.
|
A kikötôben volt egy mosószoba három mosógéppel,
egy zárt terasz ruhaszárító kötelekkel.
Mindenki maga mosott, 2 euro volt egy mosás, 7 kg ruha fért egy gépbe :))).
Az elsô és az utolsó nap 3-3 adag ruhát kimostam. Minden ágynemût,
összes huzatot a szivacsokra.
Nem tudom lesz-e mégegyszer ilyen lehetôségem.
|
A második vagy harmadik reggel arra ugrottunk ki az ágyból, hogy a hajó
erôsen
mozog elôre hátra, aztán nekicsapódik a hajó orrán a horgony
a stég betonjának újra és újra. Egy hangos reccsenést
is hallottunk.
Én a stégre ugrottam, hogy eltartsam a hajót, Dénes addig a hátsó
horgony kötelét feszítette meg, elhúzva a hajót a stégtôl. Szerencsére
a hajónknak nem lett baja, a horgonynak se, a betonon látszottak csak sérülések.
Két hajóval jobbra az ausztrál hajónak a kilépô fa létrája
tört ketté, az volt a nagy reccsenés. Még egy óra múlva is hullámzott
a víz attól a bunkó, seggfej motorosyachttól, aki beszáguldott
a kikötôbe. A mi gyomrunk is a gyomoridegtôl. Mi lett volna, ha nem vagyunk a hajón.
Újra fontolóra vettük, hogy bemegyünk a felajánlott helyre. Aztán végül mégse.
Dénes annyira hátrahúzta a hajót, hogy csak az ô segítségével
tudtam én is sokszor bemenni. Ô húzta a kötelet, én meg betornáztam magam.
Kifelé meg ugrottam, mint a párduc.
Máskor is kell ugranom, de ilyen nagyot még soha.
De még így is inkább itt maradtunk.
Eleinte mindig feltettük a szúnyoghálót az ajtóra, ha elmentünk,
vagy este lefeküdtünk, mert tartottunk macskáktól,
patkányoktól. De amikor egy hét
után se láttunk lábnyomokat a reggelre csuromvizes fedélzeten,
nem raktuk be többé. Szúnyog nem volt egy se.
|
|
|
Sajátépítésû trimarán eladó. A legviccesebb hajó
a kikötôben :)).
|
A meleg kibírhatatlan. Az ausztrál
házaspár, akik lassan befejezik földkerülô
vitorlázásukat, mondták, hogy a Vörös-tengeren már
elviselhetôbb
lesz, mert nem lesz ilyen magas a páratartalom. Állandóan folyik rólunk a víz.
A hajóban reggelre csak 29 fokra megy le a hômérséklet a napi 35-rôl,
és már ennek is örülni tudunk. Az orrkabin két ventillátora
egész éjjel bekapcsolva. Beszereltünk a fôkabinba is
egy ventillátort. Mindannyiunk kezeügyében egy-két törcsi,
azokkal törölgetjük magunkat.
Semmihez sincs kedve az embernek, csak hûteni magát valahogyan.
|
|
|
A velencei szárnyas oroszlán,
Szent Márk oroszlánja. Jutkának és KrisztaPalinak
készítettem ezt a képet. (Ti voltatok mostanában Velencében :))
|
Egyik nap bebuszoztunk a fôvárosba,
Nicosia-ba (törökül Lefkosa). A modern részen vitt át a busz a 16. századi
velencei fallal körülvett óvárosig, ahol pár
órát sétáltunk. Nicosia-t két részre osztja az óvárost
kettészelô "zöld vonal", amit
1963-ban egy brit katonatiszt húzott meg a város térképén, hogy a görög és a török partizánokat
elválassza egymástól. Ma ez a vonal jelenti az észak-dél határt.
Az átjárás ma már lehetséges, mi is átmentünk,
de a török oldalon
hosszú sorok várakoztak az útlevélellenôrzésre,
és hallottuk,
hogy valami papirokat is ki kell tölteni. Kevés idônk volt,
inkább visszamentünk a görög részre.
|
|
|
A zöld vonal mentén végig homokzsákok, katonák,
lakatlan, szétlôtt házak.
Csak véletlenül lett fekete-fehér az elsô kép.
|
|
A gyalogos határátkelô (görög oldal).
|
|
Vidámabb kép
|
|
|
Nem éreztük jól magunkat az óvárosban.
Pusztítás-, pusztulás hangulat, elhagyatott, szétlôtt házak
vagy butikokkal megtömött utcák, koporsókészítôk, lepusztult,
hontalanokkal teli játszóteres park,
néha egy-egy templom, ami mellett meg lehet pihenni,
kevés szép épület. Találtunk egy
török fürdôt, amibe ezen a napon csak nôk mehettek,
és mellette egy gótikus templomból kialakított mecsetet. Ez volt a legjobb rész.
|
|
|
|
Az érsekség palotája, 1956-ban épült. Elôtte
III. Makariosz elûzött érsek-elnök szobra áll.
|
Larnakában a kikötôben megismerkedtünk egy német
ügyvéd házaspárral, akik egy 43 lábas katamaránnal
vitorláznak, és most készülnek abbahagyni a munkájukat.
A lezáratlan ügyeken dolgoznak most a hajón, így ôk is
úgy élnek, mint mi.
Vitorláznak egy kicsit, aztán megállnak egy kis idôre dolgozni.
Jófej, intelligens negyvenesek voltak, akik fiatalnak számítanak a túravitorlázók
között, ahol az átlagéletkor az 50-60.
Álminak nagyon tetszett a nagy hajó, a rengeteg kártyaparti, meg a sok hideg
coca-cola, amit kapott.
Útvonaluk Egyiptomig majdnem egyezik a miénkkel, van rá esély,
hogy újra találkozunk.
|
Egy másik kellemes élmény volt, hogy Larnakában a Carrefour
bevásárlóközpont
játékosztályán
megismerkedtünk egy március óta itt élô fiatal magyar
házaspárral, Szandrával és Zsigával, két kisgyerekükkel,
és az itt nyaraló nagymamával. Két nap múlva
eljöttek megnézni a hajót, Zsiga egyébként vitorlázik
apukájával a Balatonon,
utána elvittek az itt
bérelt lakásukba. Köszönjük
mégegyszer Szandrának, a mamájának, Zsigának,
Leiának és Sebinek a kellemes estét, nagyon örülünk,
hogy megismerhettünk benneteket! Álmi irtó boldog volt, hogy magyar
kisgyerekekkel játszhatott.
|
|
|
1 m-t felemelkedtünk. Látszik egy stégen fekvô puffer.
|
Most meg 1 m-t lezuhantunk.
|
Utolsó napunk Larnakában mosással, pakolászással,
vízfeltöltéssel, benzinvásárlással, hajótakarítással telt.
Este 11-kor Álmi már rég aludt, mi épp be akartuk fejezni
az olvasást, amikor egyszer csak elkezdtem fázni. Lekapcsoltam a ventillátoromat,
és akkor éreztem meg a kintrôl befújó szelet. Hirtelen jött,
és pillanatok alatt 35-40 csomós (60-70 km/h) szélvihar támadt. Hátulról fújt,
akkora hullámzást idézett elô, hogy a víz átcsapott a fedélzeten,
a hajó orra veszettül mozgott fel-le, fel-le. A víz kicsapott a stégre. Egy hatalmas motoros jacht
azonnal el is indult ki a kikötôbôl, mert nem tartott semmit a horgonya. A jobb oldalunkon három
vitorlás állt, mind farral a stégnek. Az egyik fürdôlétrája azonnal letôrt,
ahogy a hajó nekicsapódott a betonstégnek. Jöttek sokan segíteni,
puffereket hoztak, azokat akarták beszorítani a hajó és a móló közé, de reménytelen
próbálkozás volt, mert le-fel járt a hajó, a pufferek meg felcsúsztak a stégre.
A horgonyuk nem tartott semmit, kezdtek ránk csúszni. Dénes
összeszedte minden erejét és többszöri
próbálkozásra
még pár centit húzott a horgonykötélen. A vitorlások beindították
a motorjaikat, de mindezt fél óra reménytelen
kísérletezgetés után. Álmi is felkelt, mert kint sokan kiabáltak be hozzánk, hogy jól
vagyunk-e, nem akarunk inkább elmenni, kell-e segítség. Na meg izzasztókamra lett benn a kabinban,
mert be kellett csukni mindent a felcsapó víz miatt.
A három vitorlás nagy nehezen elment. Izgultunk, nehogy elvágja
a propellerük
a horgonykötelünket, vagy valahogy felszakítsák a horgonyunkat.
Éjfél után 20 csomó alatt fújt már a szél,
csak a hullámzás volt változatlan.
A hajónk orra mindig megmártózott a vízben.
Lementem Álmival aludni, Dénes kint ôrködött.
Olyan volt teljesen, mintha éjszakai vitorláznánk. Egy óra
múlva kimentem Déneshez, picur se aludt még. Szél elállt,
hullámzás maradt, de úgy tûnik, a horgony jól tart.
Dénes is bejött lefeküdni, és a
csobbanó víz, a le-fel mozgás ellenére elaludtunk.
Rogoznica-ban a kikötônkben párszor már átéltünk
ilyen vihart. A hajónk védett helyen állt, mi meg sétálva
a partról néztük a viharos tengert, meg a legkülsô stéget,
ami teljesen kitett volt, mint most a miénk.
A partról nézve nagy élmény volt. Milyen lehet ez a nyílt vizen?
|
|
aug. 25. Larnaka - Greco-fok (24 tmf)
|
|
|
|
Greco-fok, antennák
|
Az öblünk bejárata
|
Az éjjel teljesen elállt a szél, 8-ig úgy aludtunk, mint
a bunda. Nem volt hullámzás reggel, mintha semmi se történt volna.
Csak az izraeli hajó kapitánya búvárkodott a vízben.
Kereste a letört létrája tartozékait. Kijelentkeztünk, a bankban
dollárt váltottunk,
Libanonban szinte hivatalos fizetôeszköz a libanoni font mellett.
Utolsó euroinkon joghurtokat,
sajtokat, péksütit vettünk. 12-kor elindultunk.
Negyedszéles vitorlázás, nyugodt tenger. Míg Álmi
alszik 20 csomóval fúj a szél, reffelünk, mert reggel a
kikötôben figyelmeztettek, hogy ma is lesznek hirtelen viharok. Semmi
jelét nem látjuk, de rendben, legyünk óvatosak.
2 óra múlva kireffelünk, és 17.50-re lehorgonyzunk a
Greco-fok közelében egy sziklás öbölben. Dénes
azt mondja, hogy még ilyen kristálytiszta vízben nem fürdött
soha, mint ami itt van.
Úszkálás, hajó aljának letakarítása,
zuhanyzás édes vízzel, vacsora, alvás. Holnap lesz az ötödik
átkelésünk, 96 tmf vár ránk.
|